TRACK & FIELDS

asdfghjklö Downloads1 En oo pystyny postaa pitkää aikaa, koska reenit, koulu yms vie oikeesti mun kaiken vapaa-ajan tällä hetkel jote nyt on oikeestaa hyvä aika tehä tää toivepostaus yleisurheilusta! Mulla ei oo kuvia mun iha junnu-ajoist tai oikeestaa on, mut olin pienenä iha järkyttävän näkönen ja tarkotan tätä oikeesti... En oo nykyääkää mikä ihmeellinen mut muksuna olin suunnillee maailman rumin lapsi mun vinoje hampaitte, rehevien kulmakarvojen ja silmälasien sekä paskan väriste pottahiusten kanssa (ihmettelen yhä mite mulla oli yhtää kaveria sillo) :-D Niistä kuvista ette siis pääse nauttimaan mut täs on jotaki vähä tuoreempia urheilukuvia musta:)
Kävin ihan pienenä jossain Hippokisoissa niiku varmaa kaikki lapset, mut virallisesti alotin yleisurheilun vissii 2008 eli joku 9 tai 10 vuotiaana. Meidän äiti löys jonku meidän seuran mainoksen lehdestä ja ehotti mulle urheilukouluu ja ehkä vähän vastentahtosesti menin sillo sinne:-D En sillonkaa pärjänny missää heittolajeissa ja alkuaikoihin mää ruukasin juosta pikamatkoja ja hypätä pituutta vaan. Pienenä en pärjänny yhtää vaa olin sellane keskiverto, mut en ikinä päässy kyl missää mitaleille tai mitää. Meinasin kans lopettaa jossai vaihees ku oli aluks ehkä vähä ulkopuoline olo siel mut sain sit tosi nopeesti kavereita jotka on mulle viel nykyäänki tosi läheisiä!
Yleisurheilu2 juuuu
Vähä isompana, joku 11-12v innostuin ihan hulluna korkeushypystä ja pärjäsin siinä iha hyvin. Aloin kans jossain siinä vaihees juoksemaan aitoja. Juoksin kans 600m mut se sit läsähti siihe ku kaaduin jossain hallikisois kaikkien jalkoihin ja se into vähä meni siinä. Sillon olin myös kaks kertaa Vattenfall-finaalissa ja kattelemas Suomi-Ruotsi-maaottelua. Kuiteskin niinä kesinä reenasin iha himona, sillä mä harrastin viel yu:n lisäks pesistä ja mulla oli niin paljo kisoja, reenejä ja pelejä et se oli vähä liikaaki ja mulla oli sillo vähä alipainookin ku jäi toi syömine vähä vähäseks ku mul oli nii paljo vaa urheiluu lol.. Lopetin ton jälkee sit pesiksen just ton ajanpuutteen vuoks ja mulla vaa läsähti kiinnostus siihen. Yksilölajit on muutenki varmaa enemmän se mun juttu:-) Jossai vaihees sit lopetin korkeuden hyppäämisen kokonaan mun hullun rimakammon takia ja toi pituuskin alko vähentyä ja aloin sit löytää enemmän ne mun omat lajit:-)
Yleisurheilu5
jipiii
Oikeestaa vasta ton jälkee joku 13-14 vuotiaana reenaamaan enemmän "tosissaan". Löysin myös vaan yhtäkkiä seiväshypyn ja innostuin siitä himona! Kävin aluks vaa kisoissa ja parhaimmillaan taisin hypätä jotain 230. Seuraavana vuonna olin kans SM-viesteis kans mut mul oli nilkka hullun kipee ja mun osalta ne ei menny mitenkää kovi hyvi. Sillon oli kans mun ekat SM-kisat ja silloin hyppäsin 295 ja olin SM viies. Juoksin kans aitoja ja niissä pääsin finaaliin ja mul ois ollut mahikset mitaliin mut menin sit kaatuilemaan loppujuoksusta. Se on jääny vituttamaan iha hulluna haha:-D Sinä vuonna olin kans ekaa kertaa seiväskarnevaaleilla ja tutustuin tosi moniin ihmisiin siellä! Se vuosi oliki varmaa yks mun parhaimmista ja kehityin tosi paljo, ku aikasemmi en ollu oikee ollu hyvä missää. Kisasin tosi paljon seipäässä ja mul nousiki paljo ennätys. Mul kyl myös oli pahoja vammoja ja nilkka oli tosi paskassa kunnossa välillä ja talvella mulla todettiin lievä skolioosi elikkäs vähä kiero selkäranka. Toi selkä onki ollu mulla siitä asti ongelmana eri syitten takia.
Yleisurheilu6 oihj
Viime kesänä olin taas seiväskarnevaaleilla ja ne oli ihan huikeet! Tutustuin tosi moniin ihaniin ihmisiin! Meistä on tullu kans tosi huippu porukka Katin, Kissen ja Monnen kans ja oon tosi ilonen et mul on niin ihania kavereita ja et me pietää vieläki tosi usei yhteyttä ja voidaa kertoo toisillemme kaikesta. Olin kans Kalottimaaotteluissa missä kans tutustuin uusiin ihmisiin ja se oli tosi huippu kokemus. Maaotteluide jälkee innostuin yhtäkkiä sikana kolmiloikasta ja SM-kisois mun lajit olikin silloin seiväs ja kolmiloikka. Seipääs olin 7. tuloksel 305 ja kolmiloikas 5. tuloksel 11.36 mikä oli mun uus enkka! Juoksin tosi vähä aitoja viime kesänä sillä se alko menee paskemmin eikä enää innostanu niin. Syksyl vaihoin takas mun vanhaan reeniryhmään ja tykkään tosi paljo reenata siellä. Mun selkäongelmien takia seiväs on vähä tauolla just nyt ja mul onki vähä ikävä hyppäämistä ja oon pikku hiljaa alottamassa taas:)
Yleisurheilu3 Downloads
Tällä hetkel oon alkanut reenaa enemmän juoksuu ja ois tavote saada enemmän voimaa ja lihaksia kun mulla yleesä on tekniikkapuoli aika hanskas mut tota voimaa ei vielä vaa oikeen oo... :-D Mulla on täl hetkel aika lailla aidat päälajina, kolmiloikkaa haluisin kans vetää mut en oo oikee päässy reenaamaan. Oon kuitenki harrastanu yu:ta jo niin kauan et en enää varmaa enää ees osais elää ilma reenejä ja kisoja ja kaikkee ku se kuuluu nii vahvasti mun arkee, enkä usko et oon lopettamassakaa vielä pitkää pitkää aikaa:-) En keksi enempää kerrottavaa nii kysykäää jos haluutte tietää viel jotai mun urheilemisesta/reenaamisesta/mistä vaa yuhun liittye :-)

16 kommenttia:

  1. Tosi kiva tälläinen yleisurheiluaiheinen postaus! :) Luin tätä tosi mielelläni!

    VastaaPoista
  2. Anonyymi24.1.14

    miten sun skolioosia on hoidettu, vai onko mitenkään? Miten nykyään, onko sulla vielä selkäranka kierossa? Itelläki on oli skolioosi ja sitä yritettii hoitaa sillä yökorsetti jutulla, mutta se ei sit auttanu ollenkaa vaan joutuin siihen leikkauksee. Ja voin kokemuksella sanoo että oli yks kauhemmista kokemuksista elämässä. Kannattaa sitte myös olla varovainen ettei periydy omille lapsille etenki tytöille.. Ja anteeks en halunnu kuulostaa mitenkää tyhmältä, mutta oli vaa "kiva" löytää tommosia kohtalontovereita. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mulla oli vaa lievä skolioosi, et ne mietti just tota korsettia, mut sitä ei vielä laitettu kun ne halus oottaa eka et toi kierous saattais oieta itestää ku mulla oli sillo vielä pituuskasvua tulossa jonkin verran. ja mulla autto vaa et keskityin et istuin suorassa ja nojasin molemmille puolille istuessa ja sit se ajan kans suoristuikin aika lailla ajan kans itestää. kun sit mitattii nii nykyää mulla se on jo melkee suora:) ja voi ei oonkin kuullu et noi korsetit ja leikkaukset on ihan kauheita, et todellaki uskon et oli varmasti hirveetä:/ ja ei ollu mitenkää tyhmää iha kiva vaa kuulla ku itekkää en tunne mun lähipiiris ketää muuta jolla tällästä ois ollu!

      Poista
  3. hei ihana tällänen postaus, varsinkii noi kuvat oli tosi kivaa kuvitusta tähän postauksee ettei vaan mitään weheartitistä länttästyjä juttuja. Tää postaus rohkas mua paljon alottamaan yleisurheilun, mä oon jo kauan aikaa vitkutellu että kokeilenko vai en :) Voisit tehdä enemmänkin postauksia yleisurheilusta, mä olisin ainakin kiinnostunut jo pelkkien kuvienkin takia :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitti hirveesti! ja joo kannattaa ihmeessä alottaa, tosi monipuolinen ja huippu laji, ja ethän sä mitää menetä jos ees vaa kokeilet:-) ja kiva kuulla, oonki aatellu aina välillä koittaa tehä, jos on jotai isompia kisoja tms:)!

      Poista
  4. Anonyymi24.1.14

    Tosi kiva postaus, mielenkiintoista luettavaa, kun itekkin harrastan yleisurheilua!:) Tsemppiä treenehin ja kisoihin!! Meinaatko kisata nyt hallikaudella? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitti tosi paljon ja tsemii sullekkin! :) joo meinaan ja oonkin jo kisannu aika paljon & huomenaki oon taas taas lähös kisailee:-D

      Poista
  5. Kiva postaus!

    http://emmunjahemminblogi.blogspot.fi

    VastaaPoista
  6. Anonyymi26.1.14

    Sun paras valinta ikinä tulla takas meijän ryhmään :*

    VastaaPoista
  7. Anonyymi27.1.14

    Harrastaako Ninni yleisurheiluu?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no on kai se vissii lopettanu:-D tai sil on ollu kaikkee jalkaongelmii ja sit se vihaa kilpailemista ja meidän ryhmä on aika lailla kilparyhmä nii ei se oo enää pitkää aikaa reenannu ja näi. et se ei vissii oo iha sata varma et tuleeks se viel takas mut täl hetkel se ei ainakaa harrasta.

      Poista
  8. Anonyymi2.2.14

    mihin aikaan juokset 60m aidat? (:

    VastaaPoista
  9. Öäää jotai 9.51:D

    VastaaPoista


Ninni & Veera 16v, Raahe,
Veeran kamera/Nikon D5100
Veeran objektiivit/18-55mm/50mm/Samyang 8mm f/3.5 fisheye
Ninnin kamera/Canon eos 600D
Ninnin objektiivit/18-55mm/50mm/Samyang 8mm f/3.5 fisheye
kuvanmuokkaus/picasa, photoscape, picmonkey
videoiden editointi/windows liven elokuvatyökalu/CyberLink PowerDirector
+Ossi on tanskalaisruotsalainen pihakoira

Rock On